گروه جهادی السابقون

گروه جهادی السابقون

گروه جهادی السابقون گروهی دانشجویی با هدف ارتقا سطح علمی دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته و قبولی آنها در آزمون سراسری تشکیل شده است. به امید آنکه نیروهای بومی جایگزین حرکت های جهادی گردند.

Google+
آخرین نظرات

معرفی رشته های دانشگاهی - فیزیوتراپی

| يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۲۸ ب.ظ

به بهبود یا افزایش توانایی بیمارانی می پردازد که مبتلا به انواع ضایعات عصبی (انواع فلج ها) شده اند و یا دارای دردهای مفصلی مثل کمردرد یا گردن درد هستند و یا این که به دلیل شکستگی و یا جراحی. سفتی و محدودیت حرکتی دارند . در این رشته با استفاده از یک سری وسایل مثل ابزارهای الکترونیکی در جهت رفع معلولیت ، کاهش علائم بیماری های مفاصل، عضلات و اعصاب تلاش می شود. البته فیزیوتراپیست ها علاوه بر وسایل فوق، از یک سری حرکات ورزشی و درمانی نیز استفاده می کنند اولین و مهمترین ویژگی یک دانشجوی فیزیوتراپی داشتن توانایی جسمی و روحی خوب است. چون یک فیزیوتراپیست در طی کار یا ایستاده است و یا در حال راه رفتن می باشد و با بیماران مختلفی اعم از بیمارانی که توانایی کنترل ادرار خویش را ندارند، عقب ماندگان ذهنی و بیماری های عفونی مثل بعضی از بیماری های ریوی روبرو است. درنتیجه باید آمادگی لازم برای کار با هر بیماری را داشته باشد . یک دانشجوی رشته فیزیوتراپی باید صبر و حوصله بسیاری داشته باشد، چون در نهایت باید با بیماران مختلفی از جمله افرادی که دچار سکته مغزی یا ضایعه مغزی شده اند و یا عقب ماندگی ذهنی دارند، کار کند و در اغلب مواقع نیز نتیجه کارش به تدریج ظاهر می شود مدت تحصیل در دوره کارشناسی ۴ سال و دوره کارشناسی ارشد ۲ سال می باشد.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در رشته هایی مانند فیزیوتراپی ، علوم تشریح ، آناتومی ، فیزیولوژی و ... ادامه تحصیل دهند.

در حال حاضر فارغ التحصیل فیزیوتراپی علاوه بر استخدام در مراکز دولتی مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها، می تواند بعد از گذراندن دوران طرح و همچنین به دست آوردن سابقه کار لازم (6 سال سابقه کار برای فعالیت در مراکز استان ها و 3 سال سابقه کار برای فعالیت در شهرستان ها) اقدام به تاسیس کلینیک خصوصی فیزیوتراپی کند . فارغ التحصیل این رشته علاوه بر کار در کلینیک های خصوصی می تواند جذب بیمارستان ها، مراکز توانبخشی و فدراسیون های ورزشی گردد . دانشگاه های ارائه دهنده: تهران-بهزیستی و توانبخشی تهران-جندی شاپور اهواز-شهید بهشتی-تبریز-بابل-شیراز-اصفهان-زاهدان- کرمان-مشهد-سمنان.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی