گروه جهادی السابقون

گروه جهادی السابقون

گروه جهادی السابقون گروهی دانشجویی با هدف ارتقا سطح علمی دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته و قبولی آنها در آزمون سراسری تشکیل شده است. به امید آنکه نیروهای بومی جایگزین حرکت های جهادی گردند.

Google+
آخرین نظرات

اردوی 0- سال 93-94

| پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۱۹ ب.ظ

شناسایی و انتخاب مناطق

سراوان، جالق، بم پشت، خاش ... چهار شهر منطقه بلوچستان ...

قرار بر این بود که با قطار (مسیر بیست و چهار ساعته!) به زاهدان رفته و از آنجا با اتوبوس و در عرض شش ساعت به سراوان برویم. و در طی چهار روز باقیمانده به سه منطقه دیگر که هرکدام فاصله یک و نیم الی سه ساعته با سراوان داشتند رفته، با دانش آموزان، مدیریّت مدرسه و اولیا صحبت کرده و دو منطقه از این چهار ناحیه را برای اجرای برنامه ها انتخاب کنیم.

 

مناطق مختلف، پتانسیل های خاص خودشان را دارند. تاثیر این پتانسیل ها بر کارها و فعالیّت های گروه، تعیین کننده امتیاز ناحیه برای انتخاب شدن بود؛ مانند سطح اولیّه درسی بچّه ها، وضعیت فرهنگی و میزان پذیرش و هماهنگی جمعیّت منطقه با گروه، حرف شنوی دانش آموزان، همکاری مدیریّت مدارس و ... .

شب اول با آقای اربابی، مدیر مدرسه مطهری، به آنجا رفته و فرم ها و مطالب را آماده کردیم که این آماده سازی تا ساعت یک نصف شب طول کشید.

اردوی جهادی

اولین هدف ما بم پشت بود. جایی که با میهمان نوازی گرم و صمیمانه مسئولین و جای خالی دوستان دانش آموز عزیز رو به رو شدیم. برخلاف انتظار، مسئولین اطلاع چندانی از برنامه ما نداشتند و این دیدار بیشتر به منزله جلسه توجیهی بود و نهایتاً قرار بر این شد که بم پشت، از برنامه ای جداگانه پیروی کند.


اردوی جهادی

مکان بعدی، مدرسه عترت سراوان؛ بعضی بچه ها یک سال تجربه همکاری با گروه را داشتند و نحوه توجیه کردنشان با نواحی دیگر اندکی تفاوت داشت. 

اردوی جهادی

اردوی جهادی

منطقه سوم، جالق. تعداد کمی از اولیا حضور داشتند امّا متاسفانه به علت عدم توانایی خواندن و نوشتن، فرم ها به کارمان نیامد و مجبور شدیم شفاهی صحبت کنیم.

اردوی جهادی اردوی جهادی

و منطقه آخر، خاش بود؛ با دانش آموزانی پر انرژی. در کنار مصاحبه با بچّه ها و دیدن نمره ها و شنیدن حرف هایشان که تجربیات جالبی بود، دستاورد عظیمی هم داشتیم: 


یادگیری مصرف تمیز و حساب شده ی انبه!

اردوی جهادی

اردوی جهادی

اردوی جهادی

اردوی جهادی

اردوی جهادی

اردوی جهادی

و نهایتاً مسیر سه ساعته تا زاهدان و بیست و چهارساعته تا تهران و نشستن در انتظار جلسه کارگروه آموزشی برای تصمیم گیری و انتخاب. 

 

اهداف آموزشی ساده خواهند بود ... و این سادگی، ویژگی راهی است به غایت طولانی.

اهداف آموزشی ساده خواهند بود ... و این سادگی، ویژگی راهی است به غایت طولانی.

نوشته شده توسط: ل غروی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی